sunnuntai 13. maaliskuuta 2011

Uusi yläkuva

Heippa kaikille!

Jos huomasitte, tein uuden yläkuvan. Ja ihan itse! Mitäs tykkäätte? Minusta se on hieno, mutta jos te ette tykkää, niin voin toki ottaa sen pois ja tehdä muuta tilalle. Toi on varmaan viides yläkuva kahen kuukauden sisällä :D oon vähän tällainen muutoksien tyttö.

Joko luitte Tillervon haastattelun ja erikoisreportaasin? Minä luin. Tiesin kyllä jo miten Tillervo tekee kuvansa. Minä teen suurin piirtein samoin, paitsi etten tee Photoshopilla joka on kamalan kallis, vaan Gimpillä, joka on ilmainen ja melkein yhtä hyvä. Vai olisiko se yhtä hyvä? No joka tapauksessa, ainoa ero on se, että koska minulla ei ole skanneria, otan valokuvan piirrustuksista. Ihan hyvä idea, minusta. Teen noita yläkuvia vielä pari lisää ja pistän sitten parhaan. Ja haen yläkuvat Flickr:stä, ja etsin sieltä Advanced Searchilla VAIN luvallisia kuvia.

Taasko tästä on tulossa kuvaton postaus... no jaa, tiedän blogeja joihin ei KOSKAAN laiteta kuvia. Ei se mua haittaa. Sanokaa jos haluatte kuvia esim. Flickr:istä tai Gimpin käytöstä. Ja nyt Kopioitavaa-sivulta saa myös tuollaisia piirrettyjä kuvia jos haluaa.

Neg

9 kommenttia:

  1. Moi!Mä latasin Gimpin(kakkosen) vähän aikaa sitten,mutten todellakaan osaa käyttää sitä :/ Onko sulla jotain vinkkejä?

    P.s.Hieno ylis ;)

    VastaaPoista
  2. On mulla vinkkejä. Kai. Mulla on Gimp 2.6 (en tiiä, joo) Mä voin vaikka tehä postauksen sen käytöstä. Se on vähän hankalaa selittää tälleen.

    VastaaPoista
  3. Kiva,jos voit :) Mullakin on se gimp 2,6

    VastaaPoista
  4. Ei mitään hätää, kaikki käy!!

    VastaaPoista
  5. Tykkään tosta sun yläkuvasta! ☺ Se on vaan kertakaikkiaan ihana. ♥ I like. Tottahan se on Gimp on myös tosi hyvä. ☺

    ~Tille~

    VastaaPoista
  6. Oi jes tee postaus Gimp kakkosen käytöstä! Mulla on sama onkku kuin baletilla; olen ihan hukassa Gimpin kanssa! Lisäksi pahuksen Blogger ei suostu edes laittamaan tekeleitäni näytille, vaan mulle tulee teksti "PALVELIN HYLKÄSI". Vinkkejä? :O

    VastaaPoista
  7. Jep, Maikku, tiedän mikä on vikana. Tallennat sen xcf - tiedoston, jona Gimp sen automaattisesti tallentaa. Sun täytyy valita Tallenna Nimellä, ja laittaa siihen perään esim. Maikku.jpg TAI Maikku.png. Kokeileppa, pitäisi toimia!

    VastaaPoista

Ihanaa, kommentti! Ei varmaankaan taritse muistuttaa kommentointisäännöistä. Tänne huomautukset, kysymykset ja kisakommentit!
♥: Neg